info@fazekasonline.hu

+36-30-533-8980

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

hatályos 2023.01.01-től visszavonásig

1. Általános adatok, elérhetőségek

Szolgáltató:              Fazekas Online Kft.

Székhely:                 4621. Fényeslitke, Papp kert utca 9.

Cégjegyzékszám:      15-09-090660

Adószám:                32131262-1-15

Bejegyző bíróság:      Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága

Képviselő:                Fazekas Istvánné ügyvezető

Telefonszám: +36305338980

E-mail:                      info@fazekasonline.hu

Weboldal:                 https://fazekasonline.hu

Nyilvántartási adatok

Nemzetgazdasági Minisztérium – Mérlegképes könyvelők nyilvántartása (00018-0001), regisztrációs szám: 168449, igazolványszám: 63400, név: Fazekas Istvánné sz. Molnár Zsuzsanna

Tárhely szolgáltató neve, székhelye: Rackforest Zrt., Székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em. B05001.

Szakmai szabályok köre

1990. évi C. törvény a helyi adókról

1995. évi CXVII. törvény a személyi jövedelemadóról

1996. évi LXXXI. törvény a társasági adóról és az osztalékadóról

2000. évi C. törvény a számvitelről

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról

2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

2013. évi V. törvény a polgári törvénykönyvről

2017. évi CL. törvény az adózás rendjéről

2022. évi XIII. törvény a kisadózó vállalkozók tételes adójáról

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

Szakmai szabályok hozzáférése: https://njt.hu/

2. Fogalmak

ÁSZF: Jelen Általános Szerződési Feltételek

Szolgáltató: A fent nevezett cég számviteli, könyvvizsgálói, adószakértői tevékenységet végez

Szolgáltatás: Jelen ÁSZF 1. pontjában meghatározott Szolgáltató által külön megbízási szerződés alapján nyújtott számviteli tevékenységek.

Érdeklődő: A Honlapot, rendszert tanulmányozó személy

Honlap: Szolgáltató által üzemeltetett weboldal, amelyen keresztül a Szolgáltatással kapcsolatban tájékozódni lehet.

Távollévők között kötött szerződés: Felhasználó és Szolgáltató között az üzemeltetett Honlapon keresztül (időpontfoglalással és az ÁSZF feltételeinek elfogadásával valamint a díjfizetéssel) kötött szerződés.

3. Általános rendelkezések

A szerződés minden esetben a foglalási rendszerben megjelölt határozott időpontra vonatkozóan (Megrendelés) jön létre. A szerződő felet a Ptk. és egyéb magyar jogszabályok megfelelő vonatkozó rendelkezéseit tekintik irányadónak. A szerződés teljesítésének országa Magyarország, ezt a szerződő felek szintén kijelenik.

Ha konkrét kérdése, kérése vagy panasza van, kérem írjon az info@fazekasonline.hu címre!

4. Adatkezelési szabályzat és tájékoztató, beleegyező nyilatkozat

A Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatója az alábbi linken érhető el: https://fazekasonline.hu/adatkezeles

A Honlapon történő regisztráció és a Szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy Felhasználó az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát megismerje és elfogadja azt. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás megrendelése az Adatvédelmi Tájékoztató ráutaló magatartással való elfogadását is jelenti. 

5. Szerződéskötés, szolgáltatás igénybevételének feltételei, a szükséges adatok köre

A Szolgáltatás igénybevételének előfeltétele, hogy az Érdeklődő a Honlapon adott tájékoztatást (árakról, szolgáltatásokról) megismerte, megértette és ezek ismeretében a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján szerződést kíván kötni.

A szerződés létrejötte két lépésből áll: Az első az ÁSZF-ben foglalt feltételek megismerése, a második a Honlapon elérhető regisztrációs felület kitöltése és az ÁSZF, valamint az adatkezelési szabályzat tartalmának elfogadása.

Szerződéskötés során a regisztráció keretében Felhasználónak meg kell adnia e-mail címét valamint személyes adatai közül: nevét és telefonszámát, adószámát, lakcímét.

Amennyiben valamely Felhasználó hibás vagy hiányos adatot adott meg, és ezt Szolgáltató az adatok beküldését követően azonnal észleli: a szerződéskötés meghiúsul, ha azonban az adatok pl. pontatlan rögzítését (pl. hibásan megadott e-mail cím) a Szolgáltató csak utólag tárja fel, a Felhasználó által megrendelt – és határidőn belül le nem mondott – Szolgáltatás díját köteles megfizetni.

Szolgáltató jogi személlyel, valamint 18. életévét betöltött természetes személlyel köt szerződést. Szolgáltató fenntartja azt a jogot, hogy a megadott adatok valódiságát ellenőrizze illetve hibás vagy hamis adatközlés észlelése esetében a szerződést megszüntesse.

Felhasználó úgy nyilatkozik, hogy az általa kifizetésre használt bankkártya felett rendelkezni jogosult, azt jogszerűen használja fel.

A szerződés csak annyiban jön létre, amennyiben Felhasználó a regisztráció során valós és érvényes adatokat ad meg.

A Felhasználó elfogadja, hogy az egyes Megrendelésekkel kapcsolatos adatokat a Salesautopilot rendszere kezeli. A Felhasználó a jelen ÁSZF elfogadásával egyúttal elfogadja a Salesautopilot mindenkor hatályban levő ÁSZF-jét és Adatkezelési Tájékoztatóját is (https://www.salesautopilot.hu/ugyfelkozpont/szolgaltatasi-szerzodes-2/).

6. Szerződésmódosítás

A Szolgáltató jogosult az Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosítani annak érdekében, hogy a Szolgáltatások teljesítése érdekében fontos és szükséges információt a Felhasználók tudomására hozza.

A Felhasználó minden esetben a hatályos ÁSZF-ben foglaltak szerint dönt az aktuális Megrendelésről.

A módosítás hatálybalépését megelőző 15 nappal köteles a Szolgáltató a módosított ÁSZF tervezetét honlapján közzétenni. Amennyiben valamely Felhasználó a megváltoztatott feltételeket nem fogadja el, Megrendelést nem ad le, a Szolgáltatást nem veszi igénybe és jogosult a Felhasználói fiókját törölni.

7. Szolgáltatás

A Szolgáltatás keretein belül Szolgáltató, a Honlapon nevesített szolgáltatások elvégzését vállalja.

8. Szolgáltatás díjai, díjfizetés, számlázás

A Szolgáltatás igénybevételének díját a Honlap az Árak menüpontban tartalmazza. Az árak éves inflációkövetőek, ez az éves inflációkövetés azt jelenti, hogy az előfizetői szerződés egymást folyamatosan követő előfizetési időszakai tekintetében a Szolgáltató a következő előfizetési időszak díját jogosult a Központi Statisztikai Hivatal által az előfizetési időszak lejáratát megelőző legalább egy éves időszakra közzétett infláció mértékével egyoldalúan megemelni. Az inflációs korrekció minden évben egyszer, januárban történik. Felek rögzítik, hogy abban az esetben, ha a Megbízott adott évben nem élt az áremelés lehetőségével, az nem értelmezhető az áremelés jogáról való lemondásként.

A Szolgáltatás megrendelése regisztrációval és a szolgáltatási díj megfizetésével (bankkártyás fizetés) jön létre.

A bankkártyával történő fizetés az OTP SimplePay felületén keresztül történik.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató, mint adatkezelő által a www.salesautopilot.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.), mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi

– E-mailcím

– Név

– Telefonszám

– Számlázási adatok

– Kupon kód

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: (A Simplepay részletes ismertetéséről itt olvashat. – https://simplepay.hu/vasarlo-aff/)

Felhasználó a jelen ÁSZF elfogadásával egyúttal elfogadja a Simplepay szabályzatát, szerződési feltételeit és adatkezelésre vonatkozó gyakorlatát.

A sikeres díjfizetésről minden esetben, a Felhasználó által megadott e-mail címre kerülnek megküldésre az elektronikus számlák. A számlák kiállítására a Számlázz.hu rendszerén keresztül kerül sor.

A Felhasználó elfogadja, hogy a számlázást a Számlázz.hu rendszere végzi, a Felhasználó a jelen ÁSZF elfogadásával egyúttal elfogadja a Számlázz.hu ÁSZF-jét, felhasználási feltételeit (https://www.szamlazz.hu/aszf/) és az Adatkezelési tájékoztatóját is (https://www.szamlazz.hu/adatvedelem/).

Szolgáltató alanyi adómentes, így 0% ÁFA részt tartalmaz a számla. A számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (Áfa tv.) 165. § (1) bekezdés b) pontjában, 165/A. § (2) bekezdésében írtaknak, aláírás és pecsét és nélkül is érvényes. Amennyiben a Szolgáltató ÁFA felszámítására válik kötelezetté, úgy ellenkező megállapodás, illetve a Honlap ellenkező rendelkezése hiányában a Honlapon feltüntetett díjakra a Szolgáltató jogosult ÁFÁ-t felszámítani.

Helyszínen történő kifizetésre illetve részletfizetésre nincsen mód, a tranzakció csak elektronikusan, bankkártyával történő fizetés útján történhet.

Késedelmi kamat: a Felhasználó késedelmes fizetés esetén a Polgári Törvénykönyv 6:155.§ (1) bekezdésében, a vállalkozásokra előírt késedelmi kamatot tartozik fizetni abban az esetben is, ha nem minősül vállalkozásnak.

Felfüggesztés, Visszatartás. A szerződés Felhasználó általi súlyos megszegése esetén a Szolgáltató jogosult tevékenységét írásbeli, 24 órával korábbi figyelmeztetést követően felfüggeszteni. A felfüggesztést írásban kell eszközölni; a hatály és várható időtartam megjelölése hiányában a felfüggesztés azonnali hatályú és ismeretlen időtartamú. Fizetési késedelem miatti felfüggesztés esetén a Szolgáltató jogosult az új, valamint a folyamatban levő megbízások teljesítését előrefizetéshez kötni a késedelem fennállásáig. A felfüggesztés következményeiért a Szolgáltató nem tehető felelőssé. Súlyos szerződésszegésnek minősül a 8 napot meghaladó fizetési késedelem. Az előbbi esetben a Szolgáltató jogosult az általa készített és/vagy a Felhasználótól és/vagy harmadik személytől kapott irat-, dokumentum-, bizonylatanyagot visszatartani a Felhasználó kárára, költségére és kockázatára. Az iratvisszatartás következményeiért a Szolgáltató nem tehető felelőssé.

9. Szolgáltató jogai és felelőssége

Szolgáltatónak jogában áll a Felhasználó szerződés szerinti jogainak felfüggesztésére és a Szolgáltatás jövőben történő nyújtásának korlátozására Felhasználó felé, amennyiben:

●    Felhasználó megsérti jelen ÁSZF rendelkezéseit, így általa tanúsítandó magatartásra vonatkozó kötelezettségeit vagy

●    amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között a Szolgáltatás korábbi igénybevétele során vagy azon kívüli okból olyan nézeteltérés alakult ki, amely a Szolgáltató álláspontja szerint nem teszi lehetővé a Szolgáltatás sikeres nyújtásához szükséges megfelelő szolgáltató-ügyfél kapcsolat fenntartását.

Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy egészségügyi okok miatt vagy indoklás nélkül a szerződést felmondja, vagy a szerződés teljesítésének megkezdése előtt attól elálljon, azonnali hatállyal, erről emailben és/vagy telefonon értesítést küld, 30 napon belül pedig 1 havi könyvelési díj 100%-át visszatéríti.

10. Felelősségi kérdések

Felek megállapodnak, hogy a Szolgáltató hibás teljesítését (szerződésszegésért) való felelőssége körében nemcsak az ellenőrzési körén kívüli esetekben mentheti ki magát, hanem akkor is, ha az általában elvárható magatartást tanúsítja, vagyis magatartása az elvárható gondosság mércéjének megfelel. Felhasználó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a megbízási szerződés jellegéből adódóan a Szolgáltató felelőssége nem terjed túl a kellő gondossággal való ügyvitel követelményein. 

Felek kifejezetten megállapodnak, hogy 

  • Szolgáltató nem felel a Felhasználó vagyonában keletkezett károkért, elmaradt haszonért és/vagy közvetett károkért abban az esetben sem, ha annak a Ptk. 6:143. (2) bekezdésében foglalt feltételei egyébként fennállnak;
  • Szolgáltató szerződésszegéséért való felelőssége nem terjed ki az ún. sérelemdíjra;
  • Szolgáltató anyagi felelősségének felső határa a Szolgáltató által mindenkor igénybe vett felelősségbiztosítás szerinti azon összeg, amelyet a biztosító az adott esetben téríteni vállal, annak hiányában pedig a Felhasználó által a Szolgáltató részére a károkozást megelőző 12 hónapban ténylegesen megfizetett díj tízszeres összegéig, díjfizetés hiányában 100.000,-Ft összegig terjed;
  • Szolgáltató felelősségkorlátozása nem terjed ki a szándékosan okozott károkra, melyekért korlátlan felelősség terheli;
  • Szolgáltató kizárja a felelősségét minden olyan esetben, amely a Felhasználó részéről felmerülő téves, sikertelen, késedelmes vagy hiányos tájékoztatásból fakad, vagy amelynek oka olyan tényekre vezethető vissza, amelyeket a Felek szerződése nem rögzített;

– amennyiben a szolgáltatási teljesítési határidejének betartásához a Felhasználótól származó információra van szükség és Felhasználó az információt késedelmesen szolgáltatja, a határidő emiatti elmulasztásából eredő károkért a Szolgáltató felelősséggel nem tartozik;

  • Szolgáltató nem felel azért a kárért, amely az adott adóhatóságnak, bíróságnak más adóhatóságtól, bíróságtól, szakmai szokványtól eltérő jogértelmezése miatt következett be;
  • amennyiben a szolgáltató egy már folyamatban lévő ügyre vonatkozik, Szolgáltató felelőssége a megbízás ellátásáért a szerződés létrejöttétől kezdődően áll fenn, és ha a megbízás tárgya nem terjed ki egyértelműen arra, hogy Szolgáltató a szerződés létrejöttéig végzett munka teljes körű ellenőrzését is végezze el, Szolgáltató azt feltételezve jogosult eljárni, hogy az elkészült és részére átadott iratok teljesek, pontosak és naprakészek, és a rábízott üggyel kapcsolatos tevékenységet a megbízási szerződés létrejöttéig megfelelően és pontosan ellátták;
  • Szolgáltató az általa készített dokumentumok felhasználásával kapcsolatos károkért kizárólag akkor vállal felelősséget, ha a károk a dokumentumoknak a Szolgáltató által végleges formában átadott, változatlan vagy a Szolgáltatóval egyeztetett változtatásokkal ellátott, továbbá az eredetileg meghatározott körülmények között történt felhasználásából erednek;
  • Szolgáltató által adott szóbeli tanácsok vagy az írásbeli tanácsok tervezete nem tekinthető a Szolgáltató végleges álláspontjának, a végleges szakmai álláspontot kizárólag a végleges dokumentum tartalmazza.

– Amennyiben a Szolgáltató valamely szolgáltatást térítés nélkül nyújt, vagy amennyiben a Felhasználó a szolgáltatás díját nem fizeti meg, úgy az ilyen szolgáltatásból fakadó esetleges károkért a Szolgáltató ezennel kizárja a felelősségét (a szándékosság esetét kivéve).

A Szolgáltatóval szemben igényérvényesítésre az azt követő egy éven belül kerülhet sor, hogy a Felhasználó a felelősséget vagy vélt felelősséget kiváltó tényről értesült vagy arról megfelelő gondosság tanúsítása mellett értesülnie kellett volna, de legkésőbb az azt követő két éven belül, hogy a kifogásolt cselekményre vagy mulasztásra sor került.

11. Hibás teljesítés, panaszkezelés

Felhasználó, amennyiben a Szolgáltatással kapcsolatban technológiai hibát észlel panaszát e-mailben/telefonon jelentheti be a szolgáltató felé.

Amennyiben valamely Szolgáltatás a díjfizetést követően – a Felhasználón kívül álló okból – nem valósul meg a Felhasználó panaszát az info@fazekasonline.hu címre írva jelezheti.

Amennyiben a Szolgáltatás nyújtására sor kerül, azonban azzal a Felhasználó nem elégedett, dönthet úgy, hogy él a Pénzvisszafizetési garanciában (ÁSZF 12) foglalt lehetőséggel.

Bármely beérkező panaszt Szolgáltató a beérkezéstől számított 30 napon belül kivizsgál és a megküldés formájához igazodó módon írásban válaszol a Felhasználó részére. Postai bejelentés esetében a bejelentő nevének és postázási címének megadása is szükséges.

12. Pénzvisszafizetési garancia

Szolgáltató vállalja, hogy Felhasználó számára egyszeri, egy alkalommal használható pénzvisszafizetési garanciát nyújt.

Ennek feltétele, hogy a Szolgáltató hibájából bekövetkező problémát 24 órán belül a Felhasználó az info@fazekasinfo.hu címre jelezze, megjelölve a konkrét panaszát, amely kizárólag objektív természetű, az irányadó jogszabályok megsértésében megnyilvánuló panasz lehet; pozitív elbírálást követően a Szolgáltató utolsó havi könyvelési díj 100%-át visszatéríti bankkártyájára 30 napon belül és számláját sztornózza.

Nem minősülhet jogos panasznak, ha a Szolgáltató a számviteli szakmai irányelveknek megfelelően jár el.

13. Szerződés módosítása

Szolgáltató bármikor módosíthatja jelen ÁSZF rendelkezéseit írásban, a mindenkor hatályos verzió közzétételével a Honlapon. Amennyiben az ÁSZF módosítására tartalmi szempontból kerül sor, úgy Szolgáltató a módosításról való tájékoztatást közzéteszi, valamint a Felhasználót a megadott e-mail címük útján értesíti.

A hatályban levő szerződésekre az ÁSZF módosítása annyiban irányadó, amennyiben a Felhasználó az ÁSZF módosításról email útján való tájékoztatást követő 8 napon belül nem szünteti meg a szerződést.

14. A Szolgáltatás szünetelése

A Szolgáltatás karbantartási feladatok ellátása, illetve szabadságolási időszak miatt szünetelhet. A szünetelés időszaka a Honlapon feltüntetésre kerül.

15. Elállási jog, Felmondással kapcsolatos szabályok

Amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül, úgy a Felhasználó – a fogyasztó és a vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a alapján – nem gyakorolhatja a Rendeletből származó elállási jogát a szolgáltatás egészének teljesítését követően.

Felhasználó az elállási jogát a Szolgáltatóhoz intézett erről szóló egyértelmű nyilatkozat útján – a szolgáltatási díj megfizetését megelőzően – a Szolgáltató e-mail címére küldött üzenetben gyakorolhatja.

Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a beérkezett regisztrációt indoklás nélkül elutasítsa, a tagságot megszakítsa és a szolgáltatási díjat visszautalja a Tag bankkártyájára, erről az érintettet a megadott emailen tájékoztatja, aki köteles 72 órán belül elküldeni bankszámlaszámát a visszautaláshoz, amennyiben ezt a Szolgáltató kéri.

A Szolgáltatás bármelyik Fél által bármikor felmondható.

A Felhasználó az első díjfizetést megerősítő emailben kapott linken a megújuló szolgáltatást bármikor felmondhatja. Felhasználó felmondhatja előfizetését emailben is, az info@fazekasonline.hu címre küldött felmondással. A nyilatkozatban szerepeltetni szükséges a Felhasználó nevét és regisztrációkor megadott adatait, a felmondási igényt, a szerződés kötésének időpontját és a díjfizetés időpontját.
A Felhasználó általi felmondás esetében a Szolgáltatás a számlázási időszak végéig továbbra is elérhető marad. A Szolgáltatás felmondása esetén a fiók az aktuális számlázási időszak végén automatikusan lezárásra kerül. Rendkívüli esetben, lényeges és súlyos kötelezettségszegés esetén azonnali hatállyal bármelyik fél felmondhatja a szerződést. Tekintettel arra, hogy a szolgáltatás teljesítését a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Felhasználó ez alapján tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti. Felhasználó bármikor jogosult jelen szerződést felmondani. A Szerződést a Felek közös akarattal bármikor megszüntethetik, illetve megszűnik a Szerződés bármely Fél jogutód nélküli megszűnése illetve halála esetén.

16. A szolgáltatásnyújtással kapcsolatos vitarendezés módja

Amennyiben a Felhasználó a Szolgáltató általi panasz- illetve hibakezeléssel elégedetlen, a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez is fordulhat illetve esetleges követelését – elévülési időn belül – bíróság előtt is érvényesítheti.

Fogyasztóvédelmi panaszok esetében az illetékes hatóság:

a)  Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége:

Levelezési cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.

Felhasználó jogosult békéltető testülethez fordulni, melynek elérhetősége:

b)  Szabolcs-Szatmár- Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Békéltető Testülete:

http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php

Levelezési cím: 4400, Nyíregyháza Széchenyi utca 2.

17. Adatkezelési szabályok

A Szolgáltató által végzett adatkezelésre vonatkozó szabályokat az Adatkezelési Szabályzat és Tájékoztató tartalmazza. https://www.fazekasonline.hu/arak/

18. Recurring (ismétlődő fizetés) nyilatkozat

Az ismétlődő bankkártyás fizetés (továbbiakban: „Ismétlődő fizetés”) egy, a SimplePay által
biztosított bankkártya elfogadáshoz tartozó funkció, mely azt jelenti, hogy a Vásárló által a
regisztrációs tranzakció során megadott bankkártyaadatokkal a jövőben újabb fizetéseket
lehet kezdeményezni a bankkártyaadatok újbóli megadása nélkül.
Az Ismétlődő fizetés igénybevételéhez jelen nyilatkozat elfogadásával Ön hozzájárul, hogy a
sikeres regisztrációs tranzakciót követően jelen oldalon ( https://www.fazekasonline.hu/ )
kezdeményezett későbbi fizetések a bankkártyaadatok újbóli megadása és az Ön
tranzakciónként hozzájárulása nélkül a Kereskedő által kezdeményezve történjenek.


Figyelem(!): a bankkártyaadatok kezelése a kártyatársasági szabályoknak megfelelően
történik. A bankkártyaadatokhoz sem a Kereskedő, sem a SimplePay nem fér hozzá.
A Kereskedő által tévesen vagy jogtalanul kezdeményezett ismétlődő fizetéses tranzakciókért
közvetlenül a Kereskedő felel, Kereskedő fizetési szolgáltatójával (SimplePay) szemben
bármilyen igényérvényesítés kizárt.


Jelen tájékoztatót átolvasta, annak tartalmát tudomásul veszi és elfogadja.

19. Egyéb rendelkezések

A felek által kötött szerződés(ek)re és Megrendelésekre a magyar jog irányadó és a jelen szerződés a magyar bíróságok kizárólag joghatósága alá esik.

Felek kötelezettséget vállalnak, hogy a jelen ÁSZF-ből és/vagy a szerződésből eredő vitás kérdéseket mindenekelőtt bírósági eljárás mellőzésével, békés úton, legalább 7 naptári napos egyeztetés útján kísérlik meg rendezni. Az egyeztetés kísérlete feltétele a bírósági eljárás megindításának. Amennyiben ez nem vezetne eredményre, úgy a magyar bíróságok és hatóságok kizárólagos joghatóságát kötik, függetlenül a teljesítés helyétől és a megbízó székhelyétől. Felek megállapodnak, hogy ha egy adott eljárás a magyar jogszabályok értelmében bíróság hatáskörébe tartozik, úgy felek ezennel a Nyíregyházi Járási Bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki. A törvényszék hatáskörébe utalt ügyekben a felek a Nyíregyházi Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.

A szerződéskötés nyelve magyar.

 Amennyiben az ÁSZF és/vagy a szerződés bármely rendelkezése a hatáskörrel rendelkező bíróság megállapítása szerint ki nem kényszeríthető vagy érvénytelen, az ÁSZF és/vagy a szerződés többi rendelkezése érvényben marad, egyúttal a Felek kötelesek a ki nem kényszeríthető vagy érvénytelen rendelkezést módosítani vagy kiegészíteni olyan módon és mértékben, hogy az megfeleljen az érvénytelen rendelkezés eredeti gazdasági célkitűzésének, és egyúttal a bírósági határozatnak és/vagy az alkalmazandó jognak.

E-mail. Az egyszerű, vagyis elektronikus aláírást, időbélyegzőt nélkülöző e-mail útján történő nyilatkozattételt, továbbá a pdf mellékletet nélkülöző emailt is írásbeli jognyikakozatnak kell tekinteni tekintik a Felek által megadott email címek között. Az egyik Fél által a másik Fél e-mail címére küldött kommunikáció esetében vélelmezni kell, hogy azokat a címzett a megkapta és megértette, azzal, hogy 16.00 óra után küldött e-mail esetében a kézbesítés a következő munkanapon vélelmezendő.

Eltérő rendelkezések. Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy a Polgári Törvénykönyv értelmében külön tájékoztatni kell a Felhasználót arról az általános szerződési feltételről, amely lényegesen eltér a jogszabályoktól vagy a szokásos szerződési gyakorlattól, illetve amely eltér a felek között korábban alkalmazott feltételtől, és ezen feltételek akkor válik a szerződés részévé, ha azt a Felhasználó a külön tájékoztatást követően kifejezetten elfogadta. A Szolgáltató tájékoztatást nyújt arról, hogy megítélése szerint az ÁSZF alábbi rendelkezései érintettek: 10. Pont, 18. Pont email kommunikációra vonatkozó rendelkezése, továbbá a vastag, dőlt betűvel szedett rendelkezések.

Pénzmosás elleni kötelezettségek. A szerződés létrejötte és teljesítése során a Szolgáltatót a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvényben (Pmt.), és az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló 2017. évi LII. törvényben (Kit.) írt azonosítási kötelezettség terheli a Felhasználó adatai vonatkozásában. Ha a Szolgáltató nem tudja végrehajtani a törvényben előírt ügyfélátvilágítási intézkedéseket, úgy köteles az üzleti kapcsolat létesítését és az ügyleti megbízás teljesítését megtagadni, illetve köteles megszüntetni a fennálló üzleti kapcsolatot. Felhasználó vállalja, hogy a szerződés fennállása alatt a tudomásszerzéstől számított öt munkanapon belül értesíteni Felhasználót az ügyfél-átvilágítás során megadott adatokban, illetve a tényleges tulajdonos személyét érintően bekövetkezett változásról. Felhasználó már a Honlapon való regisztrációval is nyilatkozik arról, hogy a szerződéssel kapcsolatban a saját nevében, illetve az általa képviselt ügyfél nevében jár el (nem pedig más személy tényleges tulajdonos nevében), és a számviteli megbízási szerződéssel kapcsolatban nem kiemelt közszereplőként, illetve nem kiemelt közszereplő közeli hozzátartozójaként jár el, továbbá hozzájárulását adja a belügyminisztérium adatbázisában a személyazonosító okmányok ellenőrzéséhez.

Kézbesítési vélelem. A jelen szerződés alapján történő értesítéseket a Felek egymásnak a szerződésben rögzített adatainál megjelölt lakcímre/levelezési címre kötelesek megküldeni. A Felek által elküldött értesítéseket a következő időpontokban kell kézbesítettnek tekinteni: (i) futár útján történő kézbesítés esetén akkor, amikor a küldeményt az adott Félnél igazoltan átadják; (ii) postai (tértivevényes, ajánlott, avagy egyéb könyvelt) küldemény esetén, amikor annak kézbesítése igazoltan megtörténik, azzal hogy amennyiben a küldemény „ismeretlen”, „elköltözött”, „nem vette át”, „nem kereste” jelzéssel érkezik vissza a másik Fél címéről, akkor Felek a feladás napját követő 3. munkanapot tekintik a kézbesítés napjának akkor is, ha a küldemény ténylegesen kézbesíthető nem volt, vagy azokról a címzett nem szerzett tudomást. Ezen rendelkezés irányadó abban az esetben is, ha a Felek adataiban bekövetkezett változás bejelentésének elmulasztása miatt hiúsul meg a kézbesítés.

Beszámítás. Felhasználónak a Szolgáltatóval szemben bármilyen jogcímen keletkező követelései csak a Szolgáltató írásbeli engedélye esetén számíthatóak be a Szolgáltatónak a Felhasználóval szembeni követelésébe.

1sz. melléklet Nyilatkozat minta Elállás/Felmondás (nyilatkozatminta)

(csak akkor töltse ki és juttassa vissza, ha a szerződéstől, Megrendeléstől elállna).

Címzett:

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom felmondási / elállási jogomat az az alábbi szolgáltatással kapcsolatos szerződés, termék tekintetében:

Szolgáltatás megjelölése:

Szolgáltatás igénybevételének pontos időpontja:

A szerződés kötés időpontja, fizetés időpontja:

A Felhasználó neve:

A Felhasználó címe:

Kelt:

——————————————

Az e-mailen beérkezett kérést legkésőbb 30 napon belül jóváhagyjuk.

Fazekas Online Kft Fazekas Istvánné info@fazekasonline.hu

A fenti jogi tájékoztató a Fazekas Online Kft. szerzői jogvédelem alatt álló szellemi tulajdona, felhasználása nem engedélyezett. Minden jog fenntartva.

Fazekas Online Könyvelőiroda